maandag 29 april 2013

Praktijkweek 2

Leerinhoud
Uit de feedback kon ik halen dat ik meer moet benadrukken hoe ze het affect juist moeten versterken met de opgegeven beeldaspecten. Ik moet ook oppassen dat het niet het onderwerp is die voornamelijk het affect versterkt, maar het product !
In mijn eerste uitvoeringsfase was niet volwaardig, want het versterkte het affect niet. De volgorde van mijn uitvoeringsfasen was logisch.
De creativiteit zat in het angstaanjagend maken van het portret, maar in het algemeen moet ik meer opzoek gaan naar hoe de leerlingen creatiever kunnen zijn.
Ook moet ik opletten met het stellen van te moeilijke vragen en de vragen dus aanpassen aan het niveau van de leerlingen.

Pedagogische vaardigheden
Ook hier moest ik weer opletten voor tussentaal, maar ik probeer er echt zoveel mogelijk op te letten. De belangrijkste opmerking was dat ik mijn moet focussen. Ik schoot redelijk veel in de lach waardoor het niet meer serieus werd en het zo ook niet meer serieus werd genomen. Ik besef dat dit heel belangrijk is, zeker wanneer ik in een klas twaalfjarigen ga staan.

Didactische principes
Het belangrijkste punt hier was in verband met de demonstratie. Ik toonde enkel hoe je houtskool moest gebruiken maar toonde de leerlingen niet wat ze effectief moesten doen. Hieruit leerde ik dat je bij een demonstratie altijd moet tonen wat de leerlingen zelf moeten doen en dat dus effectief tonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten